loading...

دکتر علی کوهی - فوق تخصص گوش

بازدید : 39
پنجشنبه 12 خرداد 1401 زمان : 12:25

یک دکتر متخصص گوش یا کامل ترِ آن، متخصص گوش، حلق و بینی ابتدا دوره پزشکی عمومی را در دانشگاه و بیمارستان های دانشگاهی می گذارند. سپس دوره رزیدِنتی یا دوره تخصص گوش، حلق و بینی را سپری می نماید. در این دوره، پزشک آموزش های تخصصی برای تشخیص و درمان بیماری های گوش، حلق و بینی را دریافت می کند.

اکنون که متوجه شدید دکتر متخصص گوش، حلق و بینی کیست و چه مراحل آموزشی را طی می کند، شاید این اطلاعات هم برای تان جالب باشد: تخصص گوش، حلق و بینی یکی از قدیمی ترین تخصص های پزشکی به شمار می رود. نخستین گردهمایی علمی متخصصین گوش، حلق و بینی در سال 1896 میلادی برگزار شده است.

در زبان انگلیسی از مخفف عبارت گوش، حلق و بینی هم برای نامیدن پزشکان متخصص گوش استفاده می شود. ENT مخفف واژه های Ear, Nose, Throat است. به همین دلیل، گاهی در بین پزشکان بخصوص، از اصطلاح متخصص ENT به جای متخصص گوش، حلق و بینی استفاده می شود.

این پرسش ها که بهترین متخصص گوش، حلق و بینی در تهران کیست، بهترین متخصص گوش در تهران کیست، بهترین فوق تخصص گوش، حلق و بینی در تهران کیست، بسیار مطرح می شود. در این نوشتار تلاش شده است، راهنمایی هایی برای رسیدن به پاسخ این پرسش ها ارائه شود.

فوق تخصص گوش چیست؟

پس از گذراندن دوره آموزش تخصصی بیماری های گوش، حلق و بینی، تعداد کمتری از پزشکان همچنان به تحصیل دانش و مهارت بیشتر ادامه می دهند. به این دوره ها، آموزش فوق تخصصی گفته می شود. یکی از دوره های فوق تخصصی، دوره فوق تخصصی جراحی گوش و قاعده جمجمه است. این دوره تخصصی در برخی از بیمارستان های دانشگاهی معتبر جهان ارائه می شود.

به عنوان نمونه، دکتر علی کوهی دوره فوق تخصصی جراحی گوش و قاعده جمجمه را در دانشگاه استنفورد آمریکا گذرانده اند. دکتر کوهی متخصص گوش در تهران کلینیک دارند.

ارتباط بهترین متخصص گوش با انجمن علمی گوش و حلق و بینی

انتظار می رود بهترین متخصص گوش در تهران در انجمن های علمی مربوط به تخصص یا فوق تخصص خود در سطح ملی و بین المللی، فعالیت علمی قابل ملاحظه ای داشته باشد. انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران یک انجمن کشوری است که بسیاری از فعالیت های علمی این تخصص در آن صورت می پذیرد. شاید به لحاظ تعداد، در حدود 2000 متخصص گوش، حلق و بینی در ایران مشغول کار هستند. آیا می توان گفت بهترین متخصص گوش ایران کیست؟ کار بسیار دشواری است.

همچنین آکادمی متخصصین گوش، حلق و بینی و جراحی سر و گردن آمریکا یکی از فعال ترین انجمن های کشوری این تخصص در جهان به شمار می رود. نام انگلیسی این انجمن به این شرح است: American Academy of Otolaryngology- Head and Neck surgery (AAO- HNS). بیش از 12،000 متخصص گوش، حلق و بینی در آمریکا مشغول طبابت هستند.

برای این که بتوان از هم افزایی علمی پزشکان متخصص گوش، حلق و بینی در سراسر جهان بهره برد، فدراسیون بین المللی انجمن های گوش، حلق و بینی (IFOS) در سال 1965 میلادی شکل گرفت. این فدراسیون، هم اکنون بیش از 50،000 متخصص گوش را در بیش از 120 کشور عضو از سراسر جهان، تحت پوشش دارد.

قدم نخست برای انتخاب بهترین متخصص گوش در تهران پیش از مراجعه بیمار

وقتی یک بیمار می خواهد برای مشکل شنوایی یا گوش به پزشک مراجعه کند، بهترین متخصص گوش را بر می گزیند. اما پیش از آن، بیمار باید وضعیت بیمه های خود را مشخص کند. آیا متخصص گوش و شاید بیمارستان مرتبط با پزشک با بیمه پزشکی بیمار طرف قرارداد هستند؟ باید در نظر داشت که برای قرار گرفتن برخی از کارها تحت پوشش بیمه، تاییدیه بیمه پیش از انجام کار لازم است.

بنابراین پیش از مراجعه به بهترین متخصص گوش بهتر است بدانید بیمه شما چه کارهایی را تا چه سقفی تحت پوشش قرار می دهد.

قدم دوم برای انتخاب بهترین متخصص گوش

اگر در بین دوستان یا اطرافیان خود پزشکی را می شناسید، با او درباره گزینش بهترین متخصص گوش مشورت کنید. به عنوان نمونه، کسی که بهترین متخصص گوش در تهران باشد، قاعدتاً در بین پزشکان تهران از اعتبار و آوازه خوبی برخوردار است.

همچنین خوب است از اطرافیان و اقوام درباره مراجعه احتمالی برای مشکلات و بیماری های گوش، حلق و بینی بپرسید. شاید آنها پیش از این، همه کارها را برای انتخاب بهترین متخصص گوش انجام داده اند و بدین ترتیب کار شما ساده خواهد شد.

این دو منبع اطلاعات که در بالا عنوان شد می توانند به شما بگویند که اخلاق پزشکی و شیوه رفتاری دکتر با بیماران و همراهان بیمار چگونه است. همچنین در صورت، بالا بودن برخی از عوارض در مورد برخی از پزشکان، می توان تا حدودی از این منابع، اطلاعات کسب کرد.

به تازگی در اینترنت هم وب سایت هایی وجود دارند که با توجه به امتیاز دادن بیماران، پزشکان را رتبه بندی می کنند. وب سایت خود متخصص گوش، حلق و بینی هم می تواند مفید باشد. به طور معمول، تصویر گواهینامه ها و دوره های آموزشی طی شده در وب سایت پزشکان قابل مشاهده است.

قدم سوم برای انتخاب بهترین متخصص گوش

هفت شاخه فوق تخصصی مختلف برای پزشکان متخصص گوش، حلق و بینی وجود دارد. برخی از پزشکان در زمینه یک مورد خاص دوره فوق تخصصی آموزشی را طی کرده اند. به عنوان نمونه، برخی از این پزشکان دارای فوق تخصص گوش هستند.

برای انتخاب بهترین متخصص گوش هنگام تلفن به کلینیک، پرسش های زیر را مطرح کنید:

  • آیا دکتر در زمینه خاصی فوق تخصص دارند؟
  • آیا دکتر با بیمه (نام بیمه بیمار) طرف قرارداد هستند؟
  • معمولا بیمار در روز مراجعه چقدر در سالن انتظار معطل می شود؟

اگر کسی که پاسخگوی تلفن شماست، نتواند به برخی از پرسش های شما، پاسخ درست بدهد، باعث ایجاد نارضایتی و عدم اطمینان در شما خواهد شد.

دکتر علی کوهی دانش آموخته رشته فوق تخصصی جراحی گوش و قاعده جمجمه از دانشگاه استنفورد آمریکا آماده پذیرش بیماران مبتلا به بیماری های گوش، حلق و بینی هستند. لطفا برای اطلاعات بیشتر با کلینیک تماس حاصل فرمایید.

https://drkouhi.clinic/

منبع ها:

https://www.verywellhealth.com/how-to-find-the-right-ear-nose-and-throat-doctor-1191853

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 17
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 34
  • بازدید سال : 511
  • بازدید کلی : 4211
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی